Pocetna Društvo Gradski prevoz, kvalitet vazduha, zabrana gradnje mini hidroelektrana 

Gradski prevoz, kvalitet vazduha, zabrana gradnje mini hidroelektrana 

1184
0
Podelite

Odbornici Gradske skupštine Užica usvojili su prvi ovogodišnji rebalans budžeta gde je prihodovna strana uvećana za 25 miliona dinara po osnovu prihoda od zarada. Opozicioni Savez za Srbiju bojkotovao je i ovu sednicu užičkog parlamenta.  Užička skupština usvojila je i odluku o zabrani gradnje mini hidroelektrana.

Rebalansom su sredstva raspoređena na mere energetske efikasnosti u cilju smanjenja aerozagađenja 20 miliona dinara i 5 miliona dinara za usluge socijalne zaštite.  Predsednik Gradske skupštine Užica Branislav Mitrović, obavestio je odbornike da će shodno odluci Komisije direktni radio prenosi sednica povereni  Radiju San i to za 18.000 dinara po sednici ili 198.000 dinara na godišnjem nivou bez PDV-a, a za televizijske prenose 72.000 po sednici ili 792.000 dinara bez PDV-a godišnje. Odluke o kreditnom zaduženju Grada Užica za kapitalne projekte i Odluka o podizanju spomenika majstoru trube  Milovanu Miću Petroviću skinute su sa dnevnog reda iz tehničkih razloga,  jer nisu stigle očekivane saglasnosti od nadležnih Ministarstava tako da će se odluke naći na narednoj sednici.

Odbornici su usvojili Odluku o projektu javno-privatnog partnerstva u pružanju staničnih usluga  na Autobuskoj stanici i obavljanju prevoza. U obrazloženju se navodi da je investicija vredna 1,988 milijardi dinara, odnosi se na nabavku voznog parka tokom 25 godina u skladu sa evropskim standardima koji su trenutno minimum “evro 5” motori.  Uvođenjem privatnog partnera koji preuzima rizik  finansijska kalkulacija, budzetu grada pripali bi  porezi i doprinosi i Grad bi bio u plusu 616 miliona dinara godišnje. Odbornik LDP-a Zoran Plećević naveo je prilikom diskusije da je Grad za troškove prevoza prošle godine platio 154 miliona dinara, da je inkasirao 74 miliona za zakup stanice  i za perione 25 miliona dinara, što znači da su stvarni troškovi prevoza iznosili 60 miliona dinara za 2019. godinu.  On je dodao da nije  tačno da bi Društvo posebne namene u okviru projekta imalo 3 miliona prihoda od peronizacije mesečno, kada je on sada  9 miliona  i da je apsolutna neistina da je zakup perona 25 miliona dobit privatnog partnera. Odbornik je dodao da privatni partner neće plaćati zakup Autobuske stanice i da se to zabeleži.

Gradski većnik Budimir Vujović, rekao je da će shodno projektu prihodi od prodaje karata ići gradu, dok će prevoznik biti plaćan po kilometru prevoza.

-Nećemo imati problem oko cene peronske karte na čiju cenu od 100 dinara se žali veliki broj sugrađana i to ćemo određivati kao i cenu prevoza shodno projektu o javno-privatnom partnerstvu – rekao je Vujović.

Doneta Odluka o raspisivanju tendera za strateškog partnera za prevoznika i pružanje staničnih usluga s obzirom na proceduru koja može potrajati mesecima, a ugovor sa aktuelnim prevoznikom  “Bečej prevozom” ističe u oktobru. Tokom diskusije odbornik SPS-a podsetio je na propalu privatizaciju “Rakete” sa devizom “privatizuj nema veze kako funkcioniše”  od kada su Užičani 15 godina imali sa prevozom.

Usvojen je Plan kvaliteta vazduha kao strateški dokument. Kvalitet vazduha  u Užicu je treće kategorije i za ovaj dokument sa predloženim merama o čemu je na sednici govorila Dunja Đenić dobijena je saglasnot nadležnog Ministarstva za životnu sredinu. Glavni zagađivači su individualne kotlarnice, velike kotlarnice i saobraćaj. Plan je predvideo 21 meru i predviđa konverziju kotlarnica i mere koje se odnose na saobraćaj.