Pocetna Ekonomija Ciljanim merama pomoći velike kompanije

Ciljanim merama pomoći velike kompanije

283
0
Podelite

Predsednik  Privredne komore Srbije Marko Čadež posetio je kompaniju „Zlatiborac“ i tom prilikom ocenio da je za dalji oporavak i rast srpske ekonomije posebno važna podrška i države i komore velikim preduzećima koja su proteklih meseci, tokom pandemije, probleme rešavale uglavnom svojim sredstvima i  sopstvenim snagama.

Po rečima Marka Čadeža, mere koje je država proteklih meseci preduzela, održale su ekonomski sistem Srbije, sačuvale mala i srednja preduzeća od propadanja, ali na red je došla i podrška velikim kompanijama i to zajedničkim angažovanjem Vlade i  komore, a  u komunikaciji sa vladama drugih zemalja.

-Moramo im pomoći ciljanim merama  koje će olakšati poslovanje  i u zemlji i inostranstvu, podsticati tražnju, otklanjati prepreke za nastavak izvoza  na već osvojenim tržištima i otvarati  vrata novih,  organizovati  digitalne susrete  sa partnerima iz sveta, u situaciji kada  su sajmovi otkazani i mogućnosti za direktnu komunikaciju privrednika ograničene – smatra predsednik PKS Marko Čadež.

On je najavio skore razgovore, već sledeće sedmice, sa Crnom Gorom, koja jedina u regionu još drži blokadu na uvoz mesnih proizvoda iako je afrička kuga odjavljena, kao i sa Kosovom oko rešavanja starog problema usklađivanja veterinarskih sertifikata za meso i mesne prerađevine.

Čadež je ovom prilikom rekao da je važno da i država i komora zajednički pomognu povratak  naših kompanija punim  kapacitetom na rusko i belorusko tržište, kao i da se ubrza sertifikacija izvoza na kinesko tržište, čime bi se odblokirao veliki tržišni potencijal za izvoznike iz industrije mesa i mesnih prerađevina.

-Pomažući u rešavanju takvih problema velikih kompanija poput „Zlatiborca“, mi pomažemo celom lancu njihovih dobavljača – od proizvođača sirovina do kreativne industrije koja radi na dizajnu proizvoda, naglasio je predsednik Privredne komore Srbije.

Čadež je izrazio zadovoljstvo  što je kompanija „Zlatiborac“, uprkos svim problemima proteklih i ove godine, od afričke kuge, preko regionalnih barijera do pandemije, u julu i avgustu vratila svoju prodaju na nivo pre korone. On je rekao da će „Zlatiborac“ biti deo akcije „Stvarano u Srbiji“ i kandidovaće svoje  proizvode za žig „Čuvarkuća“, ali i učestvovati u  programu „Moja prava plata“.

Generalni direktor Dušan Knežević potvrdio je da je „Zlatiborac“ zainteresovan za učešće u ovim programima i ukazao na dosadašnju dobru saradnju koju ova kompanija ima sa Privrednom komorom Srbije koja je izrasla u „efikasan servis i veliku podršku“ privredi i privrednicima, naročito u vreme pandemije.

-Uz podšrku komore, sopstvenim snagama, reorganizacijom i prilagođavanjem novonastalim uslovima, posebno u proizvodnom procesu, uspeli smo da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih, da sačuvamo radna mesta, kao i da obezbedimo kontinuirano i
kvalitetno snabdevanje naših potrošača i kupaca u zemlji i regionu – naglasio je Knežević i ocenio mere vlade značajnim za očuvanje likvidnosti, ali i objasnio da “Zlatiborac” nije koristio direktnu pomoć u vidu minimalne zarade, ne opterećujući budžet i dajući tako šansu drugim, manjim i ugroženijim kompanijama.

Ostavite odgovor