Pocetna Bajina Bašta Pokrenuti pregovori o izgradnji tunela ispod Kadinjače

Pokrenuti pregovori o izgradnji tunela ispod Kadinjače

1381
0
Podelite
Foto Drina press

U ponedeljak, 5. oktobra, u Beogradu je održan sastanak predsednice opštine Bajina Bašta Vesne Đurić sa saradnicima i predstavnika kineske kompanije „POWER CHINA“, a glavna tema je bila vezana za izgradnju tunela ispod Kadinjače, objavljeno je na portalu Drina Info.

Ova kineska kompanija „POWER CHINA“, koja trenutno u Srbiji izvodi radove na obilaznici oko Beograda, na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka, na sastanku je iskazala veliku zainteresovanost za finansiranje i izgradnju ovog projekta.

Predstavnici ove kompanije planiraju da vrlo brzo organizuju i povratni sastanak sa rukovodstvom Opštine Bajina Bašta kako bi pokrenuli proces pregovora o realizaciji ovog projekta i u Vladi Republike Srbije i resornom ministarstvu, piše Drina Info.
Posle detaljnog prezentovanja projekta tunela Kadinjača, predstavnici Opštine Bajina Bašta otvorili su i pitanja drugih potencijalno velikih infrastrukturnih projekata koji mogu biti zanimljivi za kineske partnere poput obilaznice oko Užica, tunela ispod Nikolića brda i razrade varijanti rešenja za Debelo Brdo. Predstavnici kineske kompanije su izrazili spremnost da se uključe u brojne druge projekte za koje bude mogućnosti da se izradi projektna dokumentacija.

Kako Drina Info saznaje, a za „Vesti“ je to i potvrdio koordinator projekta Ivan Marković, naredni sastanak sa predstavnicima „POWER CHINA“, očekuje se već u toku ovog meseca u Bajinoj Bašti, na kojem će učestvovati i predstavnici grada Užica.

Po rečima Ivana Markovića, u proteklih nekoliko godina u vezi realizacije projekta tunela ispod Kadinjače, urađen je generalni projekat za koji je saglasnost dala Državna reviziona komisija, kao i prethodna studija opravdanosti i sve ovo je finansirala Evropska unija. Za izradu idejnog projekta, sredstva u visini od oko 25 miliona dinara, izdvojilo je Ministarstvo privrede Republike Srbije i njega je uradio i završio prošle godine Institut za puteve AD Beograd. Po rečima Markovića, dobijeni su i lokacijski uslovi od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, tako da je idejni projekat ponovo upućen Državnoj revizorskoj komisiji od koje se u narednom periodu očekuje pozitivno mišljenje. Kako navodi Marković, posle dobijanja pozitivnog mišljenja, Vlada Srbije može da počne da pregovara o uslovima finansiranja i gradnje tunela.
Izvor i foto: Drina Info/R. Popović