Pocetna Ekonomija Uvek spremna za ispit na tržištu

Uvek spremna za ispit na tržištu

740
0
Podelite

„Mina užitak“ jedno je od brojnih užičkih mikro preduzeća koja su među najranjivijima ne samo u kriznim vremenima kakvo je ovo koje je posledica pandemije koronavirusa, ali vlasnica Jelena Alimpić svojim radom i energijom hrabro se suočava sa svim izazovima, uspeva da napravi i iskorak na tržištu.

Od kada je 2012. godine aktivno ušla u porodični biznis proizvodnje ratluka koji je započet 2001., Jelena Alimpić se uvek trudila da nastavi i razvije dotadašnju orjentaciju, a to je da se izađe iz klišea i da se na bazi tradicionalnog razvijaju novi ukusi, ali istovremeno i da se širi proizvodnja i tržište. NJeno preduzeće, „Minin užitak“, proteklih godina strpljivo je gradilo mrežu sigurnih kupaca. Zapravo, to je za Jelenu stalan proces u kojem je uporna i istrajna. Uglavnom je plasirala svoje proizvode na području užičkog kraja. Od pre dve godine, počinje stidljivo da osvaja i beogradsko tržište, a od pre nekoliko dana, sigurno je zakoračila kroz odškrinuta vrata „Lidl“-a. Ratluk sa brusnicom i ratluk sa smokvom i orasima među proizvodima su iz zapadne Srbije koji su prošli selekciju i sada su u rafovima u više od 30 marketa ovog velikog trgovinskog lanca širom Srbije kao deo njegove akcije „Mali zanat velika strast“.

– Za mene je dogovorena količina bila velika, ali uz dobru organizaciju sve je isporučeno na vreme. Koliko znam akcija će trajati dok se ratluk ne proda. Ukoliko prodaja bude dobra, nagoveštena je i mogućnost nove akcije početkom naredne godine, a onda ćemo videti kako će se sve razvijati. Ova saradnja za mene je odlična, a sama akcija je izuzetna, jer mi može biti i odskočna daska u daljem radu. Želja mi je da sve ovo rezultira jednom kontinuiranom saradnjom – kaže nam Jelena i smatra da „Minin užitak“ ima kapaciteta da obezbedi dovoljne količine bilo koje vrste ratluka i za narednu akciju, ali i za čvršću saradnju ukoliko je bude.

Pre dve godine Jelena je radila redizajn ambalaže, spremala i prve isporuke za beogradsko tržište na kojem je sada zastupljena značajnim količinama. Od tada pa do danas asortiman je obogatila sa još tri nova ukusa, među kojima su trenutno, uz ratluk sa orasima i smokvom, najatraktivniji ratluk sa brusnicom i borovnicom. Sada ukupno proizvodi devet vrsta ratluka i žele, sve u skladu sa propisima i Hasap standardom.

-Receptura je ista od početka i to je moja tajna. Kvalitet mi je uvek bio i sada je na prvom mestu, a ukoliko buduća tržišta budu zahtevala i dodatne standarde svakako ću obezbediti njihovu primenu, jer da biste napredovali morate neprekidno da ulažete u sebe i u proizvodnju – ističe Jelena koja je uvek spremna za ispite na tržištu na kojem ne prolazi nezapaženo što potvrđuju i nagrade među kojima je i prošlogodišnje Specijalno priznanje za ratluk sa borovnicom na Sajmu etno hrane i pića u Beogradu gde je nastupila u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom Zlatiborskog upravnog okruga. Ovo priznanje ne samo što je potvrda kvaliteta proizvoda, već i ispravnosti Jelenine odluke o ulaganju u redizajn ambalaže.

-Ipak, ne treba prenagljivati i precenjivati sopstvene mogućnosti. Najsigurnije je ići napred korak po korak – smatra Jelena.

Ova godina zbog pandemije koronavirusom nimalo nije laka ni za „Minin užitak“ čiji plasman u najvećem delu zavisi od situacije u ugostiteljstvu. Zato je u proizvodnji i prodaji bilo praznih perioda.

-Dobro je došla pomoć države, naročito za nas male- kaže Jelana koja je koristila iz državnog paketa pomoći privrednicima isplatu minimalnih zarada. A u vreme pandemije među najranjivijim su i mikro preduzeća pa mnoga u težnji i iznalaženju načina da prežive i opstanu, pomere u stranu planove za budućnost. Međutim, kod Jelene nije tako.

-Ne odustajem od planova proširenja proizvodnje i tržišta. Novi ukusi ratluka poslednjih godina dobro su se pokazali, zadovoljna sam. U planu nam je da asortiman još obogatimo, predstoji nam osmišljavanje ambalaže za nove proizvode i mislim da ćemo i to uskoro rešiti – kaže Jelena kojoj kriza izazvana koronom nije uništila entuzijazam i energiju, ali ni snagu koju dobija iz podrške porodice koju je imala od početka. Uostalom, tek joj je 32 godine, majka je dvoje dece i njeno vreme u biznisu tek dolazi.