Pocetna Čajetina Novi trendovi u agrarnoj politici i žig „Dobro sa Zlatibora“

Novi trendovi u agrarnoj politici i žig „Dobro sa Zlatibora“

228
0
Podelite

– Svaka priča o poljoprivrednoj proizvodnji na teritoriji opštine Čajetina počinje i završava se planom da u narednoj dekadi Zlatibor poseti milion turista godišnje, odnosno da se ostvari 10 miliona noćenja. To nameće imperativ da se, pod kontrolom Privrednog društva “Zlatiborski eko-agrar”, poljoprivrednici pomognu, edukuju, unaprede i povedu ka udruživanju radi nastupa na tržištu, i u budućnosti budu akcionari u svojim sferama delatnosti -, ističe sagovornik “Vesti”.

Prerastanje trenutne agrarne politike na lokalnom nivou u Agrobiznis centar i kreiranje novih trendova u ruralnom razvoju, glavni je zadatak Eko-agrara i lokalne samouprave. To u praksi znači osnivanje novih poslovnih jedinica, a u skladu sa tim i zapošljavanje kadrova na svim nivoima. Poslovne jedinice funkcionisale bi kao ogranci „Eko agrara“, u cilju da vremenom prerastu u nazavisna privredna društva koja bi funkcionisala u sklopu Agrobiznis centra (ABC).

– Svaka priča o poljoprivrednoj proizvodnji na teritoriji opštine Čajetina počinje i završava se planom da u narednoj dekadi Zlatibor poseti milion turista godišnje, odnosno da se ostvari 10 miliona noćenja. To nameće imperativ da se, pod kontrolom Privrednog društva “Zlatiborski eko-agrar”, poljoprivrednici pomognu, edukuju, unaprede i povedu ka udruživanju radi nastupa na tržištu, i u budućnosti budu akcionari u svojim sferama delatnosti -, kaže Marko Marić, direktor ovog preduzeća.

On dodaje da Strategija ruralnog razvoja, koju „Zlatiborski eko- agrar“ radi uz kosultacije sa renomiranim fakultetima i institutima, predstavlja temelj za realizaciju navedenog. Izrađen je ozbiljan program u cilju ekonomskog oporavka sela, oformljene su radne grupe čiji je zadatak intenzivan rad na terenu. Značajno je istaći da se sa implementacijom počinje lokalno, na teritoriji opštine Čajetina, a da li je projekat primenljiv kako regionalno, tako i na državnom nivou. Kao lokacija za bazu Agrobiznis centra, dodaje, prirodno se nametnula Kriva Reka, zbog pozicije, putne infrastrukture i kvaliteta zemljišta.

Osnivač i vlasnik Agrobiznis centra je Opština Čajetina, a u planu je da kooperanti postaju suvlasnici i na taj način ostvare benefite prodajom finalnog proizvoda, ali i da prihvate odgovornost.

– Svesni težine tog zadatka i kompleksnosti projekta, nastojaćemo da ga realizujemo na najbolji mogući način i da što pre stignemo do željenih rezultata -, navodi sagovornik “Vesti”. Potvrđeno dobra praksa subvencionisanja investicija kroz različite kategorije kontinuirano se odvija i ove godine. Značajna budžetski opredeljena sredstva namenski se troše, što potvrđuje dobra projekcija i realizacija budžeta.

– Postojeća mlekara „Naša Zlatka“ standardno dobro posluje, plasman proizvoda neometano se odvija, a posebno nakon zastoja izazvanog pandemijom Korona virusa. To nalaže proširenje postojećeg pogona, dok će u neposrednoj blizini biti izgrađena mlekara znatno većeg kapaciteta. U toku je nabavka mehanizacije za novoformirani Agrotehnički centar (ogranak), koji će biti na raspolaganju seoskom stanovništvu za mnogobrojne poljske radove. Već ove jeseni, očekujemo da će mehanizacija biti angažovana -, objašnjava Marić.

On ističe značaj žiga kvaliteta „Dobro sa Zlatibora“ i objašnjava da proizvodi koji nose ovu oznaku zadovoljavaju sve propisane zahteve, kojima se osigurava specifičan nivo kvaliteta lokalnih proizvoda.

– Obeleženi proizvodi se proizvode na teritoriji opštine Čajetina od sirovina sa ovog područja. Izuzetak su suvomesnati proizvodi, čija sirovina može biti sa teritorije cele Srbije, odnosno, propisano je da životinje moraju provesti najmanje šest meseci u ovom mestu pre pripreme za obradu -, ističe Marić i dodaje da „seoska turistička domaćinstva i restorani koji nose žig moraju u ponudi imati proizvode koji nose oznaku „Dobro sa Zlatibora“.

Dobijanje žiga, kaže, neće biti na neograničen period, već su kontrole najavljene svake godine, a namera je da hrana ne prelazi veliki broj kilometara do konzumenata.

Žig „Dobro sa Zlatibora“ trebalo bi da doda vrednost proizvodima iz seoskog područja Čajetine, sa sirovinom koja je provereno sa teritorije naše opštine“, poručuje na kraju razgovora naš sagovornik.

Žig “Dobro sa Zlatibora”

– Obeleženi proizvodi se proizvode na teritoriji opštine Čajetina od sirovina sa ovog područja. Izuzetak su suvomesnati proizvodi, čija sirovina može biti sa teritorije cele Srbije, odnosno, propisano je da životinje moraju provesti najmanje šest meseci u ovom mestu pre pripreme za obradu – ističe direktor “Zlatiborskog eko-agrara” Marko Marić i dodaje da „seoska turistička domaćinstva i restorani koji nose žig moraju u ponudi imati proizvode koji nose oznaku „Dobro sa Zlatibora“.

Ostavite odgovor