Pocetna Kultura „Retrovizije“ i „Strukture“

„Retrovizije“ i „Strukture“

231
0
Podelite

U galeriji „Reflektor“ u Krčagovu, u zgradi bivše kasarne, u toku su dve samostalne izložbe dve umetnice koje prvi put izlažu svoje radove u Užicu, Dragane B. Stevanović pod nazivom „Retrovizije“ i Tatjane Koraksić, pod nazivom „Strukture“. Izložbe su otvorene 16. a trajaće do 30. aprila. Posete izložbi mogu se zakazivati putem mejla galerije

Izložba „Retrovizije“ Dragane B. Stevanović po prvi put publici pruža mogućnost sagledavanja njenog višegodišnjeg slikarskog opusa u formi mini retrospektive koja nudi uvid u različite faze njenog rada. Tako će publika biti u mogućnosti da vidi radove koji su nastajali u dugom vremenskom periodu, od studentskih dana pa sve do doktorskih studija i najnovijih radova, od 2000. do 2022. godine. Inače, kako obaveštavaju iz galerije, ovo je samo jedan od mogućih izbora i u skladu je sa višeznačjem i otvorenim mogućnostima iščitavanja i sagledavanja slika, koje umetnica istražuje. Za ovu priliku izdvojeni su formati većih dimenzija kojima je zajednička atmosfera koja postoji između figura dok su u međusobnoj komunikaciji ili samostalnoj kontemplaciji nad nekom od tema. Atmosfera se gradi različitim slikarskim postupcima i tehnikama, kao što su boja, crtež i ekspresivan potez, koje su karakteristične za Draganino stvaralaštvo.

Dragana B. Stevanović završila je osnovne studije slikarstva (2001) i magistarske studije na katedri za crtež (2005) na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Interdisciplilnarne doktorske umetničke studije završila je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu (2019). Realizovala je dvadeset samostalnih izložbi u zemlji i inostranstvu (SAD, Austrija). Učestvovala je na brojnim kolektivnim izložbama, projektima i seminarima. Radi na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

O radovima Tatjane Koraksić koji čine izložbu „Strukture“, Saša Janjić, između ostalog je napisao.

-U najnovijoj seriji grafika, Tatjana Koraksić koristi modernistički kanon predstavljanja gradskih pejzaža kroz jednostavne stilizovane forme koje grade sliku. Neboderi, zgrade i ostali elementi svedeni su na pojednostavljene, ali isto tako dinamične forme. U njima se mogu prepoznati elementi savremenih gradova: zgrade, neboderi i drugi elementi koji formiraju „prizor“. Ipak, Tatjana Koraksić vešto izbegava jednoznačnost u bilo kom vidu. Zapravo ne možemo znati da li slika predstavlja urbani pejzaž kao grupu odabranih elemenata rasutih po nedefinisanom prostoru u određenom poretku. Da li kompozicija simulira pogled odozgo, poput nacrta gradskih planova, ili isključuje svaku mogućnost realističkog prostora i poput dečjih crteža raspoređuje elemente po površini papira koji u tom slučaju postaje jedina referentna tačka. Sami oblici su takođe intrigantni. Ne možemo znati da li su to zapravo zgrade. Prividno geometrijski, oni zapravo nemaju ni jednu pravu liniju niti ugao, niti možemo sa sigurnošću reći šta su oni, da li puki oblici kojima posmatrajući ih pripisujemo određenu asocijaciju. Tatjanini „prizori“ savremenog grada izbegavajući određenost značenja, višestruko su zbunjujući i intrigantni.“

Tatjana Koraksić je diplomirala 1986. na Fakultetu primenjenih umetnosti, odsek grafičke komunikacije u Beogradu. Bavila se grafikom, animacijom i grafičkim dizajnom u Beogradu, Lisabonu i Los Anđelesu. Po povratku u Beograd 2010, redovno izlaže u zemlji i inostranstvu. Živi i radi u Beogradu.

Ostavite odgovor