Pocetna Društvo POKRENI SEBE I DRUGE – OD IDEJE DO REALIZACIJE

POKRENI SEBE I DRUGE – OD IDEJE DO REALIZACIJE

578
0
Podelite

Učenjem i radom na časovima preduzetništva razvijaju se pozitivni načini razmišljanja za proračun, profit i dobrobit. Pored podsticanja razvijanja ekonomskih vrednosti, preduzetništvo pobuđuje i kreativnost i inovativnost što utiče na stvaranje i jačanje preduzetničke ličnosti sposobne za aktivno delovanje u preduzetničkom društvu.

Zahvaljujući preduzetničkoj ulozi u obrazovno vaspitnom radu, učenici deluju ne samo kao pojedinci, već kao tim razvijaju proaktivne stavove neophodne savremenom ekonomskom društvu. U programe osnovnih škola, što je slučaj i sa OŠ „Aleksa Dejović“ Sevojno IO Krvavci, uvršteno je preduzetništvo, koje ima cilj da kod učenika ojača uvere nja, sposobnosti i znanja u skladu sa principima preduzetničkog društva.

U nastavi preduzetništva obrađivana je tema „Pokreni sebe i druge“ u kojoj su učenici
VII-5 odeljenja u Krvavcima, nakon renoviranja škole, došli na ideju o uređenju školskog prostora. Od starih ormara izdvojili su drvene površine koje će obrađivati – seći, šmirglati, bušiti, oslikavati i lakirati i finalizovati u jedan predmet – drvenu saksiju za biljku.

Preuređivanje nekog predmeta, od starog napraviti nešto novo, upravo je i smisao preduzetničkog delovanja gde će učenici biti potpuno animirani od same ideje, plana do realizacije. U akciji su ravnopravno učestvovali i dečaci i devojčice ne delivši uloge rada na muške i ženske, što korespondira sa nastavom građanskog vaspitanja i učenju rodne ravnopravnosti.

Celoj aktivnosti u toku mesec dana prethodio je plan aktivnosti, podela uloga, ali i angažovanje resursa koji su pratili preduzetničke aktivnosti tokom meseca rada, a to su stolarski radnici i radnik rasadnika.Uloga roditelja kao podrška u radu učenika takođe je bila neizostavna.

OD IDEJE DO REALIZACIJE

Plan rekonstrukcije starog ormara:

IDEJA: Nakon renoviranja škole učenici su izneli predlog da od starog ormara naprave
nešto novo, što će ulepšati školu. Ideja je bila da to bude velika saksija za biljku, koja će krasiti hol škole.

PLAN: Učenici su razmatrali na koji način mogu postići cilj. Plan je bio da na časove preduzetništva donesu alate i potrebne materijale.

REALIZACIJA: Učenici su doneli, zahvaljujući i učešću resursa-roditelja, testeru, brusilicu, hoblericu, šmirgle, četke, farbu… Od velikog starog ormara isekli su ploče i išmirglali tako da se mogu lakše ofarbati. Postupci rada bili su sledeći: lepljenje, spajanje, ojačavanje, fiksiranje i farbanje.

KREATIVNI PRISTUP: Učenici su kreirali i logo odeljenja, takođe na časovima preduzetništva, koji će predstavljati zaštitni znak finalnom produktu. Osmišljeno je da logo bude drvo sa njihovim imenima – simbolično da predstavlja i biljku koju su zasadili i da njihov rad živi i posle njihovog odlaska iz škole. Na braon ofarbanoj podlozi naslikali su logo u minimalističkom stilu, belom bojom, kako ne bi narušili jednostavnost njihovog dela. Na taj način su ostavili pečat svoga rada, koji će biti primer budućim generacijama da se preduzetnički stavovi angažuju i ispunjavaju celo biće, razvijaju intrizičnost (unutrašnju motivaciju) i osećaj kolektivnog uspeha (timskog duha).


FINANSIJSKI PRISTUP: U ovom segmentu preduzetništva, a koji se smatra i verovatno najvažnijim ekonomskim ciljem predmeta, izostao je „obrt“ novca. Nije bilo planirano prodavanje saksije, izlaganje, iako je to u duhu preduzetništva. Učenici su smatrali da je i mali finansijski ulog i ulog resursa bio dovoljan kako bi svoje delo imalo ulogu i svrhu.

RESURSI: Učenici su za pomoć oko alata i materijala potražili pomoć roditelja, stolara, baštovana.

EVALUACIONI PRISTUP: Učenici su na kraju aktivnosti, sa svojom nastavnicom preduzetništva Marijom Rakić, analizirali i evaluirali ceo poduhvat i došli do interesantnih rezultata: predstavili su rad PPT prezentacijom i podstakli na sledeći događaj u koji će uključiti finansijski momenat, a to je prodaja finalnih proizvoda.

Utisci učenika nakon realizacije

– Šta ti se najviše dopalo u izradi projekta?
Mina: ,,Logo odeljenja“.
Danilo: ,,Prerada starog u novo. Tako čuvamo planetu“.

-U čemu vidiš značaj ovog projekta?
Nikolina: ,,Timski rad“.
Dimitrije: ,,Da ostane zaveštanje iza nas i da ostale generacije vide naš rad“.
Nevena: ,,Dajemo primer mlađima“.

Tekst i foto: Radovan Pavlović