Pocetna Društvo Austrijska metoda za izgradnju tunela Laz i Munjino brdo

Austrijska metoda za izgradnju tunela Laz i Munjino brdo

272
0
Podelite
Foto: FB Goran Vesić

Auto-put “Miloš Veliki” trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti na deonici od Pakovraća do Požege su tuneli Laz i Munjino brdo. Iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva, piše RTS.

U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra.

Nikola Miljković iz Javnog preduzeća “Putevi Srbije” navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.

Foto: Putevi Srbije

Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.

Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.

Oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.

Kao probleme izvođač izdvaja rešavanje imovinskopravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode.

Od probijanja tunela Munjino brdo i završetka radova na objektima, zavisi i otvaranje deonice kojom bi se od Čačka do Požege putovalo petnaestak minuta.