Pocetna Društvo Određivaćemo i cenu peronske karte

Određivaćemo i cenu peronske karte

2092
0
Podelite

Gradski većnik za saobraćaj Budimir Vujović kaže da je u planu ekološki, prihvatljiviji, udobniji i sigurniji prevoz u Užicu i ujedno najavljuje i tender za zakup autobuske stanice i gradskog prevoznika. Na osnovu Studije o taksi prevozu u Užicu koja je pri kraju i radi je Saobraćajni fakultet u Beogradu u skladu sa novim propisima biće regulisani i uslovi taksi prevoza u našem gradu.

Gradski većnik za saobraćaj Budimir Vujović kaže da su se taksisti ranije žalili na nelojalnu konkurenciju i veliki broj tzv. divljih taksija i na to što pojedini prevoznici ulažu u kvalitet prevoza dok to drugi rade sa minimalnim sredstvima.

-Sada će se taksi prevoz podići na jedan viši nivo, a broj taksista neće smanjiti. Studija je pokazala da je Užicu potrebno više taksi prevoznika s obzirom na broj korisnika ove usluge. S obzirom na konfiguraciju terena i zavisnost pojedinih delova grada (Volujac, Belo groblje) od taksi-prevoza potrebno je oko 400 vozila dokazala je Studija, za razliku od matematičke formule i 100 taksi vozila u odnosu na broj stanovnika. Međutim, moraće da se vodi računa o kvalitetu i ekološkom aspektu taksija, da vozilo bude kvalitetno i minimum „evro 5“ motor zbog zagađenja vazduha – navodi gradski većnik za saobraćaj.

U oktobru ove godine ističe i ugovor sa “Bečej prevozom”. U skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima ove poslove lokalna samouprava može poveriti prevozniku na tri godine.

-Već je vreme i za taj tender kako bi ceo proces završili do isteka prethodnog ugovora. Uslovi će biti dosta oštri i konkurenti se ne mogu pojaviti ispod „evro 5“, što je evropski standard. U planu je jedinstven tender, za zakup autobuske stanice i prevoznika. Usluga treba da bude jedinstvena kao što je to nekada  bilo kod “Rakete”, prijem i otprema putnika, lokalni i prigradski prevoz, a kontrola cena prevoza i peronske karte u nadležnosti lokalne samouprave. Više zakupac stanice neće moći da određuje cenu peronske karte koja je tržišna, već će to činiti Grad – navodi Vujović koji dodaje da je iz konsultantske kuće koja je radila Studiju  gradskog prevoza rečeno da je Užice grad koji je najbolje rešio sistem prigradskog prevoza. On dodaje da Užice iz budžeta godišnje odvaja 50 miliona dinara za gradski prevoz, Pančevo mesečno 25 miliona, Kraljevo blizu 300 miliona godišnje…  Ugovor će verovatno rezultirati i uvođenjem nekih novih linija  koje sada ne postoje, ili će pojedine biti pojačane. Naš sagovornik kaže da postoje pojedini zahtevi, letnja linija uz Zabučje, probna linija za Kačer ili pojačati prevoz  za Belu zemlju na kojoj se radi  industrijska zona, pa će biti potreban prevoz za više putnika, jer će verovatno uslediti i gradnja zgrada i drugih objekata, jer se naselje  širi i u skladu sa tim i potrebe za gradskim prevozom.  Navodi da je saobraćaj  živa stvar i proširenje prevoza se mora planirati u tom pravcu.  Užice ima 22.000 automobila koji najviše koriste potez  od Sevojna, preko  Krčagova do Turice. S druge strane grad ima  900 parking mesta na otvorenom i 150 u javnoj garaži i problem parkirališta je prisutan.

-U sistemu javne naplate uskoro će se naći 140 parking mesta i to u Ulici Nikole Pašića, Kralja Petra, Ulici 1300 kaplara, Radišića prolazu… Table su postavljene i još je potreban završetak dokumentacije. Oko 25 miliona je planirano za parkirališta i montažno-demontažne garaže. Pokušali smo da nađemo privatne partnere. Ljudi su dolazili i bili zainteresovani, međutim kada vide podatke i da javnu garažu Užičani ne koriste i da je njena iskorišćenost 30 odsto odustaju. Istina, ne može i popunjen kapacitet od sto odsto u javnoj garaži da reši problem parkiranja u gradu, ali je tragedija što imamo parking prostor u gradu, ali s druge strane verovatno je problem i naš mentalitet da pred prodavnicu hoćemo da stanemo sa autom i da nam je teško da ceger sa pijaca ponesemo 30 metara do javne garaže, jednostavno nemamo tu naviku – objašnjava gradski većnik za saobraćaj. On dodaje da je u planu gradnja fast garaža i javno-privatno partnerstvo. Zainteresovanima će biti ponuđene lokacije među kojima i ona preko puta autobuske stanice u Užicu.

Sedišta za bebe

Grad Užice će u cilju bezbednosti dece u saobraćaju ove godine pokloniti sedišta novorođenim Užičanima. Gradski većnik za saobraćaj Budimir Vujović kaže da je u budžetu odvojen novac za ovu namenu i da će se distribucija obavljati verovatno preko Crvenog krsta uz obuku montaže i demontaže.

– Računamo na savest naših građana koji već imaju sedišta za decu. Planirali smo sredstva na nivou rođenih beba u protekle dve godine. Svi koji se obrate i dostave potrebnu dokumentaciju ostvariće pravo – navodi Vujović.