Pocetna Društvo Njihova mreža je instagram

Njihova mreža je instagram

849
0
Podelite

Poslovno udruženje Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija  “Lokal pres” koje okuplja nekoliko desetina lokalnih medija iz Srbije održalo je jubilarnu XXV Skupštinu u Vrnjačkoj Banji.  Misija “Lokal presa” je razvoj lokalnih medija i informisanje svih uzrasta, ali analize govore da lokalni i nacionalni mediji uglavnom informišu odrasle  dok izostaju onlajn kvalitetni sadržaji za mlade. Jedan od ciljeva kampanje “ZA sadržaje za mlade”  je i posebna budžetka stavka za informativne sadržaje koji bi mladi kreirali.        

Svečanosti na kojoj je prestižno priznanje  “Pavle Ćirović”  dodeljena mladom fotoreporteru iz Kraljeva, Nikoli Petroviću prethodio je “Lokal pres bazar aktivnosti” na kojoj su mladi lideri projekta Lazar Simić, student Fakulteta političkih nauka u Beogradu  i Jovana Jović, brucoš Fakulteta organizacionih nauka u Nišu govorili o tome kako mladi vide ovaj problem i predlažu rešenja.

-Ja sam iz Kraljeva i smatram da ne postoji kvalitetan i prilagođen sadržaj za mlade u lokalnim medijima. Ne postoji adekvatna komunikacija mladih i medija, kao i medija i lokalnih samouprava. Mediji moraju da se prilagode i izađu na platforme gde se nalaze mladi, društvene mreže kako bi sadržaj za njih bio dostupan – smatra Lazar koji je sa nekolicinom svojih kolega imao priliku da takve sadržaje plasira na kraljevačkom portalu “Krug”posle Letnje novinarske škole “Lokal presa”.  Jovana Jović navodi, a što je kasnije i  predočeno na okruglom stolu „Podrška medijskim sadržajima za mlade“ da je u deset gradova i opština, Bor, Čačak, Loznica, Kruševac, Kraljevo, Raška, Sremska Mitrovica, Šabac, Varvarin i Vrnjačka Banja  za dve godine medijima raspodeljeno ukupno 283.392.000 dinara od čega je samo 5,67 odsto sredstava bilo namenjeno informisanju mladih koji u ovim samoupravama čine 16,5 odsto stanovništva.

– U pitanju je iznos od 150.000 dinara po jednom gradu! Šta je taj novac za informisanje, obrazovanje i medijsku pismenost mladih? Zato smo se potrudili da “uđemo” u lokalne samouprave i tražimo više kvalitetnih sadržaja za mlade. Šta znači kvalitetan sadržaj za mlade? To znači da takav sadržaj treba da kreiraju mladi, jer oni najbolje znaju šta njih interesuje – objašnjava Jović i dodaje da mladi žele da u lokalnim medijima stvore posebne redakcije i da je  praksa u njima najbolji način da se nauči i steknu iskustva o medijskoj pismenosti. Jovana je posle edukacije pokrenula omladinski portal i za njega sada piše preko 40 mladih srednjoškolaca i studenata koji su fotografi, novinari, mladi koji rade socijalne mreže…Tokom okruglog stola je rečeno  da informisanje mladih jeste sastavni  deo Lokalnih akcionih planova, ali kada se uporedi broj sufinansiranih medijskih projekata zaključak je da je njihov broj za mlade beznačajan i da ovaj deo planova LAP-a ostaje mrtvo slovo na papiru. Na osnovu odgovora blizu 600 ispitanika dobijen je podatak da 67 odsto mladih smatra da nema dovoljno sadržaja za njih u lokalnim medijima.

Generalna sekretarka “Lokal presa” Snežana Milošević ističe da je jako bitno uključiti mlade ljude u kreiranje informacija, tekstova, medijskih priloga o čemu vodi računa njihova Letnja novinarska škola gde je preko 50 mladih ljudi prošlo obuku.  Pojedine redakcije su prepoznale njihov potencijal i otvaraju redakcije za mlade poput “Glasa Podrinja” i “Lozničkih novosti”.

– “Lokal pres” je još 2009. godine prepoznao ovu temu, a ideju je donela naša konsultantkinja Gordana Svirec. Govoriti o mladima u trenutku kada su lokalni mediji uveliko razmišljali kako da održe sami sebe bila je ideja za budućnost. Pokazalo se da je ona posle deset godina jako bitna. Saradnju sa mladima smo započeli pre tri godine. Znali smo da su mladi budućnost i da moramo da negujemo one koji dolaze, a i naše redakcije su poprilično stare. Ovo je prilika da otvorimo vrata za mlade i pronađemo nove čitaoce – kaže Snežana Milošević uz podatak iz analize da se mladi u Srbiji informišu onlajn i da je njihova mreža u Srbiji instagram. Užičke “Vesti” su pre četvrt veka bile jedan od osnivača asocijacije lokalnih medija sa sedištem u Kragujevcu.

Studentski život

– Studentima nedostaju informativni sadržaji koji su direktno vezani za njihov studentski život, informacije o kvalitetnim sadržajima kojima mogu da ispune svoj studentski dan i nedostaju im kulturni sadržaji.Možda neke starije generacije smatraju da nismo zainteresovani za pozorište, muzeje, galerije…Nedostaje nam i komunikacija sa institucijama kulture –  smatra Lazar Simić.

Peticija

Naš cilj je da se u lokalnim budžetima obezbede sredstva za kreiranje medijskih sadržaja za mlade, da se u informisanje mladih uloži više nego što je to bio slučaj do sada. Pomozite nam da taj cilj ostvarimo.

Potpišite peticiju www.peticije.online/za_sadrzaje_za_mlade. Zagovaračka inicijativa „ZA sadržaje za mlade“ sprovodi se u okviru programa „Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“ koji realizuje BOŠ uz podršku USAID-a.