Pocetna Ekonomija Siesta otvara vrata

Siesta otvara vrata

4137
0
Podelite

Iako počinje da radi u najtežem vremenu za domaću i svetsku turističku privredu i uz poštovanje mera sprečavanja širenja epidmije virusa korona, Siesta predstavlja značajan iskorak u ponudi Užica u smeštajnim kapacitetima. Osnovni cilj je da zaposleni, za sada ih je 17, u kvalitetnim uslovima koji su obezbeđeni za rad, pružaju i turističke usluge po kojima će se Siesta izdvajati i biti prepoznatljiva. O tome šta sve mogu da ponude gostima, pravcima i osnovnim principima rada i razvoja, za „Vesti“ govori direktor hotela, Bojan Bosiljčić.

Kada zvanično hotel Siesta počinje da radi?

-Na zadovoljstvo svih zaposlenih, nadam se i svih naših sugrađana, hotel će zvanično početi da radi 28. oktobra. Eto, posle nekoliko decenija Užice dobija ovaj hotel koji mu je potreban, jer grad koji ima skoro 70.000 stanovnika zaslužuje ne samo jedan, već i više hotela.

Siesta je sagrađena sredstvima užičke kompanije Copper-Com vlasnika Milovana Cvijovića.

-Tako je. Siesta je zamisao matične firme Copper-Com i trenutno je njen ogranak, ali već od naredne godine poslovaće kao posebno privredno društvo. Porodica Cvijović i gospodin Milovan vlasnik Copper-Com-a, želeli su da svoj kapital ulože u svoj grad u kojem i žive.

Bilo je planirano da Siesta prve goste primi početkom juna, zatim je rok pomeren za kraj jula. Šta je usporilo završne aktivnosti?

-Na planiranu dinamiku najviše je uticala epidemija virusa korona. Bilo je tu i nekih birokratskih poteškoća, ali sve te izazove smo prevazišli i rešili.

Šta je sve u sastavu hotela, kolika je korisna površina?

-Hotel se nalazi na placu površine od 28 ari, ukupne korisne površine oko 1.700 kvadrata. Ovo je hotel sa četiri zvezdice i pružaćemo usluge noćenja sa doručkom, polupansion i pun pansion, sve u zavisnosti od potrebe gostiju. Raspolažemo sa 18 smeštajnih jedinica u okviru kojih su dve standardne sobe, 14 superior soba i dva aprtmana.Ukupan smeštajni kapacitet je oko 40 osoba. Sve prostorije su klimatizovane, zvučno izolovane, opremljene modernim i kvalitetnim nameštajem, tu je i lift iako hotel ima samo dva sprata, vaj-faj, parking sa preko 50 mesta. Xotel raspolaže sa A la Carte restoranom, pored toga nudimo i usluge keteringa za sve događaje. Na raspolaganju imamo i kongresnu i banket salu od 300 kvadrata, zimsku-staklenu baštu i dečiju igraonicu unutar hotela i na otvorenom. Igraonice su izrađene u skladu sa svim svetskim standardima. Deca su u sigirnim rukama naših animatora koji o njima vode računa i po potrebi organizuju dečije rođendane.

Posebnu pažnju posvetili ste uređenju dela korita Đetinje koja protiče pored hotela?

-Celom dužinom placa na kojem je hotel, oko 200 do 300 metara sredili smo korito reke, očistili ga, zasadili novo drveće i novo zelenilo. Inače, oko celog hotela zasađeno je preko 30 mladih stabala, cveće. Razmišljamo da još oplemenimo ovaj deo reke naredne godine.

Ko će biti vaši gosti?

-Otvoreni smo za sve i predložio bih svima da dođu, posete nas i vide šta je zaista hotelska usluga. Želimo da pokažemo zašto je dobro da jedan grad ima hotel. Siguran sam da će naši gosti, što na smeštaju što u restoranu, videti šta je to što će nas odvajati od ostalih objekata slične namene. Prepoznaće kvalitet svake naše usluge, kao i kuhinje koja će se oslanjati na male dobavljače iz našeg okruženja. To će nam biti osnovni princip budućeg poslovanja, što će pozitivno uticati na celu lokalnu zajednicu. Ovaj princip bio je izražen i od početka izgradnje hotela, jer su u sve poslove bili uključeni ljudi i firme iz užičkog kraja. Hotel je moderan, izgrađen od savremenih, najkvalitetnijih materijala u skladu sa svim ekološkim principima a što se energetske efikasnosti tiče, u najvišem je rangu.

Širok je dijapazon vaših ciljnih grupa?

-Da. Pokušali smo da imamo proizvod za sve. Grad Užice ima dosta uspešnih firmi koje posluju u Srbiji i inostranstvu. NJihovi poslovni sardnici koji dolaze kod njih su naši potecijalni gosti. Goste u prolazu, koji vide Užice kao mesto za odmor do krajnje destinacije, želimo da ugostimo i obezbedimo odmor za dalji put. Na primer, kreveti u našim sobama su vanstandardne dužine, prilagođeni su, na primer, košarkašima, uopšte, sportistima, sobe su prostrane i vanstandardne površine 30 kvadrata dok su u drugim hotelima sobe prosečne površine oko 25 metara kvadratnih. Ima još toga što nas odvaja od konkurencije zahvaljujući čemu ćemo na tržištu graditi premium brend.

Kažete da ćete svoje poslovanje bazirati na saradnji sa malim dobavljačima iz okruženja, pre svega iz užičkog kraja. Znači li to da ćete gostima nuditi samo specijalitete srpske, užičke kuhinje ili će biti i španskih ukusa što bi bilo u skladu sa imenom koje hotel nosi?

-Španski duh smo malo provukli kroz ceo hotel, a nadam se da će svako imati vremena da odvoji za sebe i dođe kod nas da predahne i odmori, što samo ime hotela kaže. Naša kuhinja je internacionalna. Osim tradicionalnih jela, naročito onih po čemu je poznat ceo naš kraj, pršuta, čvarci, kajmak, sir, jagnjetina i drugo, nudićemo i par španskih jela. Imamo sjajne kadrove, šef kuhinje, a i svi koji su u tom timu, vrhunski su profesionalci koji su se već dokazali i pokazali u velikim hotelskim sistemima. Ovde imaju odlične uslove da daju svoj maksimum i pokažu svoje umeće i veštine.

Koliko je zaposleno novih radnika, kojih profila?

-U hotelu trenutno ima 17 zaposlenih, i to su recepcionari, konobari, barmeni, kuvari, pomoćni kuvari, animatori, tehničko lice, sobarice. Kada epidemiološka situacija bude bolja, kada posao krene, biće još novog zapošljavanja.

Možete li nam reći nešto i o cenama usluga?

-Tržište, ponuda i tražnja će uticati na cene. Analizom tržišta, ali uključujući i naše kvalitete, definisali smo osnovnu cenu smeštaja i noćenja sa doručkom i ona će se kretati od 50 evra po osobi i to se mnogo ne razlikuje od cena u hotelima u okruženju. Ono što je sigurno, mi ćemo našom uslugom opravdati svaki dinar koji gost plati.

Hotel se nalazi uz magistralni put?

-Da i do njega je jednostavno doći iz pravca Zlatibora i iz grada, a iz pravca Beograda potrebno je skrenuti na petlji koja je malo u produžetku, na ulasku u grad. Sve ćemo označiti putokazima. Uskoro ćemo započeti i malo agresivniju marketinšku kampanju da potencijalnim gostima skrenemo pažnju da postojimo i kako da dođu do nas.

Dokle se stiglo sa realizacijom inicijative koju su pokrenuli predstavnici poslovnih objekata koji su smešteni u ovom delu gradskog područja među kojima i predstavnici Sieste, ali i meštani Ade, za izgradnju treće trake na ovom delu magistralnog puta?

-Od kada sam uključen u ove poslove, vidim da lokalna samouprava želi da ovaj hotel počne da radi jer je potreban gradu. Međutim, izgradnja treće saobraćajne trake nije u njenoj, već je u republičkoj nadležnosti. Istina je i da je ovaj deo Krčagova počeo da oživljava. Naše komšije su ozbiljne firme. Biće otvoren i tržni centar tako da će ovaj kraj zaista izrasti u veoma lep poslovni komleks. Nama bi mnogo značilo,kao i drugima, kada bi bila realizovana ova inicijativa, bio bi lepši prilaz iz pravca Beograda. Od nje se nije odustalo, ona je u razmatranju, a samo ostvarenje ove ideje zahteva i vreme.

S obzirom da Siesta počinje da radi u najgore vreme za turističku privredu ne samo u Srbiji već i na celoj planeti, kakva su Vaša očekivanja u narednom periodu i kako ćete se boriti sa katastrofalnim kovidom 19?

-Negde sam pročitao, mada ne znam da li je tačno ili ne, da se u svetu sada dnevno bukvalano zatvara 50 hotela. Zbog pandemije turizam je na kolenima, ali njegova dobra strana je da kada poklekne, brzo se i povrati. Nadam se da će se cela zdravstvena situacija smiriti i da će sve ovo biti samo jedan ružan san. Do tada ćemo raditi u skladu sa preporukama za zaštitu zdravlja i naših zaposlenih i gostiju.