Pocetna Društvo Žene, pandemija i nauka

Žene, pandemija i nauka

882
0
Podelite

U toku pandemijske godine razvijale su različite potrebe jer je život i rad drugačije organizovan. Sve izraženija potreba u poslovnom okruženju su „meke“ veštine koje se odnose na osobine ličnosti i to otvorenost, pozitivnost, vedrinu, smirenost, fokusiranost i sposobnosti analize problema…

Međunarodni panel posvećen izazovima pandemijske krize i učešću žena koje se bave naukom o materijalima organizovao je Institut IOM3 iz Londona.

Prof. dr Olivera Novitović, dugogodišnja profesorka Visoko poslovno -tehničke škole iz Užica po pozivu iz Londona bila je učesnik onlajn vebinara sa profesorima iz Cambridge Rachel Oliver, Jessica Middlemiss, Dyson, Sarah Board, IOM3, Fiona Robinson, Univerzitet Južni Wales…

Žene u materijalima, mineralima i rudarstvu (VIM3) fokusirale su se na temu „Pozitivne i opasne posledice rada kroz pandemiju“.
Novitović za „Vesti“ govori o diskusiji i rezultatima panela navodeći da se u toku pandemijske godine razvila fleksibilnost, jer je život organizovan u skladu sa potrebama.

-Fokus je bio na veštinama u informatici, razvoju kreativnosti bez stresa, na povratnim informacijama, novom mehanizmu organizovanja nauke uz promene u skladu sa iskustvima u toku pandemije. Panel diskusija je na životan način obuhvatila i dešavanja u porodici. Poseban osvrt bio je na profesionalnom članstvu u Institutu, s obzirom na resurse kojima raspolažu. Procesi u svim oblastima se ubrzavaju, što daje doprinos multidisciplinarnom radu. U toku pandemije, evidentan je razvoj „mekih“ veština, fleksibilnost u radu, razvoj i implementacija raznih kurseva-objasnila je Novitović.

Ona navodi i da je za ovaj onlajn panel kreirala jednostavan koncept za uspeh koji je i dostavljen Institutu IOM3. Iz koncepta izdvaja najznačajnije smernice da bi se živelo bolje i zdravije, kroz prilagođavanje u novim okolnostima uz predloge koji su dostupni učenicima, roditeljima, prijateljima, unucima….
-To su pre svega, razvijanje timskog duha, stalno usavršavanje, učenje, obezbeđivanje punog rada, planiranja, korak po korak, bez napora, sa ljubavlju, entuzijazmom, stvaranje vremenskog rasporeda za izvršavanje svih zadataka u skladu sa raspoloživim vremenom, kao i vremenom za odmor i druge potrebne aktivnosti, za negovanje zdravlja i sve što je neophodno za kvalitetan život. Veoma je važno i razviti osećaj jedinstva i prihvatanja, posebno u krugu uže i šire porodice, u školi, zatim razvijati međusobno poverenje, razumevanje i podršku, pre svega u porodici i životnom okruženju- izdvaja naša sagovornica.
Suština je da utiscima sa međunarodnog panela koji je bio zanimljiv i otvoren treba dodati i zaključke profesorke Novitović koja ističe da su ljudi prirodno kreativni, a kreativno samopouzdanje se razvija, korak po korak. Bez obzira na izmenjene okolnosti budućnost su tehnologije i digitalna kreativnost.