Pocetna Društvo Popović: Nastavljamo širenje primarne selekcije otpada

Popović: Nastavljamo širenje primarne selekcije otpada

336
0
Podelite

Za rekonstrukciju Zelene pijace «Bioktoš» je u saradnji sa Gradom u proteklom periodu izdvojio 167,5 miliona dinara i to je značajna investicija. U okviru rekonstrukcije u narednom periodu u planu je postavka javne česme u okviru pijace i adaptacija javnog toaleta – navodi između ostalog direktor JKP “Bioktoš” Aleksandar Popović koji govori o aktuelnim pitanjima u vezi rada i poslovanja najznačajnijeg preduzeća za normalan život grada.

Kako trenutno posluje “Bioktoš”, koji je trenutno najveći problem sa kojim se preduzeće suočava?

Osnivač našeg preduzeća jeste grad Užice koji nam u kontinutetu daje punu podršku i zahvaljujući takvoj saradnji JKP „Bioktoš“ posluje pozitivno kao i svih prethodnih godina. Poslovi koji se obavljaju u JKP „Bioktoš“ nisu ni malo fizički laki, tako da se u poslednje vreme mali broj opredeljuje za rad u preduzeću. Izazovi koji su ispred nas su nedovoljan broj izvršilaca sa posebnim akcentom na radnike na iznošenju smeća, vozače…Zatim adekvatna i novija tehnologija u vidu vozila tj. specijalnih vozila kao i staronosna struktura javno-komunalnog preduzeća.

Iza ovog javnog preduzeća su događaji koji su doneli i upoznavanje javnosti sa nekim od problema zaposlenih, da li su isplaćene zarade sa koeficijentima kako su sindikati dogovorili sa Osnivačem?

Dogovor koji je postignut sa osnivačem je već počeo da se primenjuje. Isplaćuju se zarade sa koeficijentima koji su povećani od najniže stručne spreme do srednje stručne spreme. Sada su radnici puno zadovoljniji i njihov materijalni status je puno bolji. U narednom periodu trudićemo se da poboljšamo uslove rada zaposlenih na obostrano zadovoljstvo.

Šta je pokazalo istraživanje zadovoljstva korisnika usluga “Bioktoša” i kvakve korake ćete preduzeti da se neke stvari isprave, a šta izaziva pozitivan utisak korisnika?

Istraživanje zadovoljstva korisnika usluga JKP „Bioktoš“ je pokazalo da su korisnici pretežno zadovoljni uslugama koje obavlja preduzeće. Ima dosta i primedbi na uslugu iznošenje otpada što se tiče rasporeda i vremena pražnjenja. Građani su u istraživanju zadovoljstva pokazali interesovanje za širenje primarne selekcije. Trudićemo se u narednom periodu da poboljšanja komunikaciju sa građanima i preko društvenih mreža. APELUJEMO NA SVE GRAĐANE DA NAS ZAPRATE NA STRANICAMA FEJSBUKA I INSTAGRAMA. Primarna selekcija otpada će nastaviti da se širi. Već se krenulo od gradske opštine Sevojno i nastavlja se u drugim gradskim sredinama. Ima dosta i pohvala na naš rad, ali svi zajedno kao zajednica moramo raditi na unapređenju usluga uz pozitivne kritike sve u cilju unapređenja životne sredine.

Koliko je “Bioktoš” investirao u zeleni pijac, malo je poznata činjenica da ste to uradili iz sopstvenih sredstava i šta se dalje planira na pijaci?

U prethodnom periodu „Bioktoš“ je izdvojio dosta sopstvenih sredstava u investicije. To se pre svega odnosi na Zelenu pijacu „Lipa“. Do sada su urađene tri faze rekonstrukcije Zelene pijace. Iz sopstvenih sredstava „Bioktoš“ je izdvojio oko 125 miliona dinara a grad Užice 42 miliona dinara. U narednom periodu u planu je postavka javne česme u okviru pijace i adaptacija javnog toaleta.

Gledano po radnim jedinicama gde smatrate da može doći do veće zarade za preduzeće i na osnovu čega? Kakvi su planovi?

Gledano po radnim jedinicama do većih prihoda za preduzeće planirano je na iznošenju otpada i službi parkinga. Unapredićemo proces rada i u mnogim drugim radnim jedinicama što će doprineti dodatnim prihodima. Za iznošenje otpada služba naplate unosi nove kvadrate prvenstveno radom na terenu. Radimo i na proširenju obuhvata korisnika za iznošenje otpada kao i na proširenju novih parking mesta. Gde bude moguće smanjiće se troškovi poslovanja što će doprineti boljem finansijskom rezultatu. Rešavanje spornih dugovanja iz narednih perioda.

U kakvom je stanju mašinski i vozni park preduzeća, šta nedostaje, šta će se dešavati sa parkiralištima, ima li nagoveštaja za otvaranje novih?

Prosečna starost voznog parka u preduzeću je preko deset godina. Svakim danom radimo na tome da nabavkom novih vozila unapredimo rad, i smanjimo troškove održavanja. U ovom trenutku nedostaje jedno vozilo kamion autokiper i jedno vozilo za sakupljanje zelenog otpada. Pored toga planira se obnova voznog parka za službu iznošenja otpada i autocisterne za službu higijene, u zavisnosti od finansijske mogućnosti. U dogovoru sa gradskim rukovodstvom i većnikom za saobraćaj radiće se na tome da se obezbede nova parking mesta gde je to moguće.

Predvideli ste i jednu mogućnost za građane, koju ste nazvali pauk u službi građana, o čemu se radi?

Realizacija plana u narednom periodu predviđa da građani mogu koristiti usluge pauka do 5 kilometara uz nadoknadu od 1.950 dinara. Recimo u slućaju da je vozilu istekla registracija, vozilo je u kvaru i drugim potrebama… Ovom prilikom molba za sve građane koji nisu izmirili obaveze za parking karte da to učine što pre kako bi izbegli dodatne troškove. u okviru unapređenja sistema parking servisa.

Šta je uslovilo korekciju cena odnošenja smeća?

Korekciju cena odnošenja otpada je uslovilo više faktora koji direktno utiču na poslovanje preduzeća. Došlo je do drastičnog povećanja cene energenata, rezervnih delova, minimalne cene rada i inflacije tako da smo bili prinuđeni da korigujemo cenu iznošenja i deponovanja otpada. U poslednjih 5-7 godina cene nisu menjane prema privrednim subjektima. Cena deponovanja otpada je u poslednje dve godine povećana prema JKP „Bioktoš“ od strane regionalnog centra za selekciju otpada „Duboko“ dva puta. I to je dodatno uticalo da se poveća cena deponovanja i prema našim sugrađanima i privrednim subjektima.

Koliko “Bioktoš” ima zaposlenih i kakva je starosna struktura zaposlenih? Da li će biti novog zapošljavanja s obzirom na potrebe?

“Bioktoš“ trenutno ima 216 zaposlenih. Starosna struktura ne ide nam u prilog jer je prosek po zaposlenom preko 54 godine života. U narednom periodu mora se razmišljati o podmlađivanju kadra. U narednih 4-5 godina odlazi u penziju oko 40 izvršilaca pa bi trebalo nadomestiti isti broj, a na pojedinim radnim mestima treba i povećati broj izvršilaca. To se pre svega odnosi na službu iznošenja otpada. Svakodnevno se povećava broj korisnika usluge a i količine odvezenog otpada što iziskuje dodatno angažovanje radnika. Pored toga radi se i na proširenju primarne selekcije otpada što zahteva povećanje broja neposrednih izvršilaca.