Pocetna Ekonomija Interesovanje koje obećava

Interesovanje koje obećava

283
0
Podelite

Prema informacijama iz hotela, rezervacije za jul i avgust dosta dobro teku i na osnovu njih vidimo da će period boravka turista na Zlatiboru tokom predstojeće letnje sezone biti malo duži nego inače. Do sada je prosečan period boravka bio četiri dana, a sada su rezervacije od sedam do deset dana – kaže za „Vesti“ Vladimir Živanović.

Letnja turistička sezona na Zlatiboru počeće 1. jula. Tada se očekuje i završetak većeg dela radova na Kraljevom trgu i novoj promenadi pored koje se gradi 60 lokala, jezero će konačno dobiti optočni kanal koji ga štite od bujičnih i površinskih voda a što do sada nije bilo moguće uraditi zbog administrativnih prepreka, zahvaljujući kojem će u jezeru voda ubuduće biti čista,. Kako najavljuju iz opštine Čajetina, ceo potez,od ulaza u centar Zlatibora kod jezera preko Kraljevog trga ka hotelu „Tornik“ dobija podno grejanje. Inače, hoteli na Zlatiboru polako su počeli da otvaraju vrata turistima kojih i sada, uprkos nepovoljnim vremenskim uslovima ima oko tri hiljade, dok se vikendima ovaj broj povećava do 25 posto. Šta mogu da očekuju od nastupajuće sezone, za „Vesti“ je govorio Vladimir Živanović, direktor TO „Zlatibor“.

-U odnosu na isti period prošle godine gostiju je sada manje, što je najviše posledica pandemije virusa korona. Činjenica je i da su ugostiteljski objekti u proteklom periodu radili polovično, neki nisu ni radili, dok je sasvim drugačija situacija od 1. juna kada su svi hoteli počeli da rade punim kapacitetom – kaže na početku razgovora za „Vesti“ direktor TO „Zlatibor“ Vladimir Živanović.

Koje aktivnosti za naredni period planira TO „Zlatibor“? Koliko je moguće da nastavite sa vašim karakterističnim marketingom i predstavljanjem turističkih potencijala Zlatibora?

-Mnogo se promenio naš način rada zbog svih problema koje je doneo korona virus, a mi se prilagođavamo novonastaloj situaciji na najbolji mogući način. Sajmova i prezentacija neće biti bar u onom obimu na koji smo navikli i kako smo radili do sada. Mi ćemo pokušati da dopremo do turista tako što ćemo više snage i energije uložiti u onlajn i marketing na društvenim mrežama i portalima. Kampanja na radio stanicama sa nacionalnom frekvencijom počela je 1. juna i trajaće mesec dana, a sačekaćemo instrukcije i preporuke kako bismo organizovali što bogatije i sadržajnije kulturno leto kako bismo upotpunili boravak svih turista koji odluče da dođu na našu planinu. Sada nam je fokus na uređenju centra Zlatibora, uređenju i valorizaciji novih lokaliteta. U toku su veliki infrastrukturni radovi, pre svega, rekonstrukcija Kraljevog trga, pešačke zone, novog šetališta, jezera. Nedavno smo raspisali i završili javnu nabavku za uređenje i otvaranje novog Info centra koji će biti u centru Zlatibora. Najveći deo svih ovih radova trebalo bi da bude gotov do 1. jula.

Kada bi se, onda, mogao očekivati početak kulturnog leta?

-Ovog puta ima mnogo stvari na koje ne možemo da utičemo i budžeti za kulturno leto biće malo i korigovani i stešnjeni za ovu godinu shodno nedostatku planiranih priliva na koje smo računali, pre svega, od boravišne takse koja nije ostvarena u prethodnom periodu. Nadam se da će kulturno leto krenuti krajem jula i trajati do 1. septembra.

Kakvo je interesovanje turista u ovom trenutku za Zlatibor?

-Interesovanja ima. Prema informacijama iz hotela, rezervacije za jul i avgust dosta dobro teku. Po ovim ranim rezervacijama vidimo da će period boravka turista na Zlatiboru biti malo duži nego inače. Do sada je prosečan period boravka bio četiri dana, a sada su rezervacije od sedam do deset dana i to su mahom gosti iz Srbije. Za sada ima veoma mali broj stranaca i oni su pretežno iz Republike Srpske, Crne Gore i BiH. Na primer, mi smo u kampu ove godine imali rezervisanih šest grupa iz Nemačke i Holandije, ali je sve otkazano. Kamp je počeo da radi od 1. maja i za sada u njega dolaze uglavnom pojedinačni gosti, naši državljani i smeštaju se što u kampere što u šatore. Za sada nema interesovanja stranih turista za kamp.

Šta onda, uopšte očekivati od predstojeće turističke sezone? Može li se govoriti o štetama koje je virus korona naneo turističkoj privredi Zlatibora?

-Rano je da u ovom trenutku govorimo o posledicama koje je pandemija nanela. Sigurno je da će biti manja poseta, manji broj turista. Međutim, preuranjeno je i da pominjemo cifre gubitaka koji bi mogli biti, jer ima dosta faktora za koje ne znamo u ovom trenutku i na koje ne možemo da utičemo, jer su nepredvidivi. Na primer, ne znamo da li će se virus vratiti u spetembru ili neće. Ne možemo da utičemo ni na vremenske prilike. Za nas bi bilo veoma dobro ako bi se lepo vreme produžilo i na septembar i oktobar, onda bi letnja turistička sezona mogla duže da traje i da se nekako malo nadomeste gubici, a pod uslovom da se virus ne vrati. Imamo i sreću, ako to može da se kaže tako, da je pandemija došla posle uspešno završene zimske sezone. Došla je u mesecima koji nisu bili špicevi na Zlatiboru, već u periodu kada se održavaju kongresi i seminari i kada je i inače manji broj turista na planini. Zato mislim da je rano govoriti sada o nekim gubicima. To ćemo analizirati na kraju godine. Međutim, ako se u narednom periodu, po nas srećno skockaju neke stvari i bude lepo vreme, sezona onda može da se produži.

U narednom periodu očekuje se da počne da radi i panoramska gondola koja će povezati centar Zlatibora i Tornik. Najduža gondola ove vrste u svetu, ali i veliko ulaganje opštine Čajetina u razvoj turizma koje bi značajno uticalo i na povećanje i broja turista i broja noćenja. Kakvi su izgledi da gondola počne probni rad tokom juna?

-Izgradnja gondole je privedena kraju, ostaje još da stručnjaci francuske firme POMA doputuju i prihvate radove. Imamo indiciju da će oni moći da doputuju sredinom juna. Plan i očekivanja su da probni rad gondole počne do kraja juna, a redovan prevoz turista u avgustu.

Da li će ove godine biti povećanja smeštajnih kapaciteta na Zlatiboru?

-Na Zlatiboru ima ukupno oko 30.000 ležajeva od kojih je oko 5.000 u hotelima, a ostalo je u privatnom smeštaju. Na kraju godine videćemo koliko je novih kategorisanih što nam je najmerodavniji podatak. Procenjujemo da će biti od pet do deset posto uvećan broj kapaciteta u privatnom smeštaju, novih apartmana i ležajeva.Za vaučere se prijavilo 150 objekata. U prvi mah bilo je prijavljeno na nivou proteklih godina, oko 120, ali kako je Ministarstvo izdalo novu količinu vaučera prijavilo se novih 30. Ovaj podatak govori da ljudi registruju i kategorišu svoj smeštaj.

Ostavite odgovor