Pocetna Društvo Uspešan koncept saradnje sa građanima

Uspešan koncept saradnje sa građanima

520
0
Podelite

– U praksi s pokazalo kako građani imaju ponajviše poverenja i očekuju potrebne informacije upravo od servisa lokalne samouprave sa kojim su u prethodnom periodu blisko sarađivali i zajedničkim zalaganjem rešavali određene probleme – navodi koordinator rada Sistema 48, Branislav Mitrović

Skupština grada Užica je usvojila Odluku o uvođenju informacionog sistema nazvanog Sistem 48 kojim se, zarad efikasnijeg rešavanja problema u nadležnosti lokalne samouprave, uspostavlja i unapređuje mehanizam direktne komunikacije građana Užica sa gradskim upravama, gradskom opštinom Sevojno, javnim preduzećima i službama i drugim pravnim subjektima čiji je osnivač Grad. “Sistem 48” je osmišljen kako bi se građanima pružila mogućnost da se obrate putem telefona, SMS poruke, koristeći e-mail, preko android i IOS phone aplikacije, popunjavanjem elektronskog formulara na zvaničnom sajtu Grada ili neposredno dolaskom lično u Gradsku upravu Užice kod centralnog administratora, kancelarija broj 18A. U roku od najviše 48 časova, građaninu se na način koji je on odredio u zahtevu (telefonom, SMS, e-mail) upućuje odgovor šta je preduzeto, da li je već otklonjen problem na koji je ukazao ili se radi na tome i u kom roku će biti saniran.

Od 06.11.2018. godine, kada je Sistem 48 oficijalno pušten u rad, zaključno s 14.01.2022. godine, pristiglo je ukupno 6.313 zahteva, sugestija i pitanja građana. Od tog broja, rešeno je 5.562, odnosno procenat rešenosti iznosi nešto iznad 88 odsto.

Upravo zahvaljujući Sistemu 48 kao primeru uspostavljanju modernije i kvalitetnije komunikacije sa građanima, grad Užice je postao dobitnik i posebnog priznanja u oblasti efikasnosti i delotvornosti u okviru projekta „Unapređenje dobrog upravljanja na lokalnom nivou“, a koji se realizuje u partnerstvu sa Ministarstvom za lokalnu upravu i samoupravu i Stalnom konferencijom gradova i opština.

Tokom protekle godine osmišljen je reklamni flajer preko koga su građani upoznati sa pojedinostima ovog kanala komunikacije s lokalnom samoupravom i poslat poštanskim putem uz račune sistema objedinjene naplate na 24.000 adresa u Užicu, što je takođe znatno doprinelo uključivanju građana u ovaj proces.

Prema rečima koordinatora Sistema 48 Grada Užica Branislava Mitrovića, dodatno je integrisana i opcija prijave predloga, ideja i pitanja vezanih za izradu Plana razvoja za period 2021-2028. godine, ključnog dokumenta koji treba da podstakne budući razvoj lokalne zajednice.

– Vredno je istaći kako će lokalna samouprava pomno pratiti specifikum pitanja i sugestija koja su građani postavljali i shodno njihovoj svrsihodnosti posvetiti dužnu pažnju više relevantnih aktera iz sistema lokalne samouprave radi određivanja prioriteta. I ovaj vid angažovanja je upotpunio Sistem 48, jer se u praksi pokazalo kako građani imaju ponajviše poverenja i očekuju potrebne informacije upravo od servisa lokalne samouprave sa kojim su u prethodnom periodu blisko sarađivali i zajedničkim zalaganjem rešavali određene probleme, čije je ostvaren krajnji projektovani cilj unapređenja kvaliteta života lokalne zajednice – smatra Mitrović.

Centralni administrator Sistema 48 Gradske uprave Užice,  Milan Milanović je napomenuo kako je nedvosmislena želja građana i organa lokalne samouprave da se doprinese zajedničkom cilju.

– Tretirajući sistem kao živi organizam koji tek treba da se razvija i napreduje, uočeni su i otklonjeni određeni organizacioni propusti iz prethodnog perioda, jer su građani svojim zahtevima ukazivali na nepravilnosti. Osim pitanja komunalne prirode u sklopu ingerencija lokalne samouprave, Sistem 48 je pružao pomoć građanima u vezi nadležnosti drugih institucija (zdravstvene ustanove, inspekcijske i druge službe republičkog ranga, organi MUP, pravosuđe, PIO, RFZO…) i pružane su informacije u vezi nadležnosti pojedinih ustanova, kao i gde, kome i na koji način građani mogu da ih kontaktiraju kako bi ostvarili određena prava ili rešili određene probleme – zaključuje Milanović.