Pocetna Kultura Premijera prve plesne predstave

Premijera prve plesne predstave

350
0
Podelite

U subotu 18. decembar, na velikoj sceni Narodnog pozorišta Užice biće izvedena prva plesna predstva užičkog pozorišta, najavljeno je na konferenciji za novinare. Projekat pod radnim naslovom „Protivčoveštvo“ koji je podržan od strane Ministarstva kulture i informisanja Vlade Republike Srbije i Grada Užica i užičke kompanije Textil rezultirao je plesnom predstavom „Goli“ u režiji i koreografiji Isidore Stanišić. Dramaturgiju i tekst potpisuje Dimitrije Kokanov, a u predstavi učestvuju plesači „Bitef dens“ kompanije Ana Ignjatović – Zagorac, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Jakša Filipovac, Dušan Bajčetić, Staša Ivanović i glumica užičkog pozorišta Ivana Pavićević. Muziku potpisuje Darja Janošević, scenu i kostim Marijana Zorzić Petrović, dizajn zvuka Nikola Pejović a dizajn svetla Aleksandar Rosić.

Prema rečima umetničkog direktora Narodnog pozorišta Užice, Nemanje Rankovića, inicijatora projekta, Užice je grad koji ima dugu i uspešnu pozorišnu tradiciju, a plesna predstava „Goli“ je dugogodišnja želja uprave da se užičko pozorište otvori i u kontekstu savremenih scenskih izraza. Kako je naveo, već deceniju i po se ozbiljno razgovara o pokretanju edukativnog centra za savremenu dramu i pozorište u okviru čega je i ples kao pozorišna umetnost.

-Ovom prilikom moram podsetiti na Mariju Magu Magazinović koja je rođena u Užicu, na njen višestruki značaj za razvoj savremenog srpskog društva i utemeljenje savremenog plesa na ovim prostorima. Moj utisak je da joj se grad nije dovoljno odužio i da bi osim ulice u kojoj se nalazi naše pozorište, mogla da jednog dana dobije i plesnu scenu – rekao je Ranković.

Isidora Stanišić, koreografkinja i rediteljka pohvalila je hrabrost Narodnog pozorišta Užice da krene u jednu avanturu koju do sada nije praktikovalo i da učestvuje u zajedničkom naporu da savremeni ples i fizički teatar budu decentralizovani, jer je osim Beograda i Novog Sada ostatak Srbije, prema njenim rečima, „nažalost pošteđen plesnog izraza“. Ona se zahvalila i kompaniji Textil koja se zajedno sa umetnicima upustila u temu koja ujedno preispituje odnos tehnologije i umetnosti.

-Naš zajednički zaključak je da bez sprege humanističkih nauka, umetnosti i tehnologije razvoj čoveka može otići u pogrešnom pravcu. Ovo govorim jer je polazna tačka predstave transhumanizam koji inače, interesuje mnoge umetnike. Autorski tim i ja smo rešili da krenemo malo drugačijim putem i došli smo do toga da nam zaista treba saradnja sa nekim ko je iz industrije da nam pomogne da zajedno promišljamo kako, na koji način čovek može da interveniše u sopstvenu evoluciju a da to bude pozitivno – rekla je Isidora Stanišić i navela da tehnologija i tekstil potiču od istog korena reči iz indoevropskog jezika što znači tkati-tkanje.

-Razboj za tkanje bio je model za kreiranje prvog računara tako da je ceo razvoj i istorija tekstila nama poslužila da ispratimo razvoj čoveka i put kojim je krenuo, gde je, možda, skrenuo, a gde treba da se vrati da bi bilo bolje. Naš cilj nije da osporavamo tehnološki napredak nego kako i mi sa umetničke i humanističke strane da učestvujemo u tom tehnološkom napretku kako bismo ga zajedno usmerili na pravi put- rekla je Isidora.

Užička Kompanija Textil ove godine obeležava 30 godina rada i postojanja i prema rečima kreativne direktorke Jelene Pavlović, najbolji je način da ovaj jubilej obeleži saradnjom na predstavi koja je jedan od projekata koji mogu da utiču na razvoj svesti i kretivnog razmišljanja, kako čovek može da unapredi sebe samog, ali i prirodu i okolinu.

-Umetnost i umetnici su tu da preispituju i kritikuju, a mi iz privrede, iz pragmatičnog segmenta da se fokusiramo na pozitivne segmente, u ovom slučaju tehnološke revolucije. Umetnost i sve društvene nauke su tu da nam ukažu na rizike sa kojima se suočavamo, gde idemo, šta može da nam se desi ukoliko ne obratimo pažnju na neke aspekte svog života i poslovanja – navela je Jelena Pavlović.

Direktor Zoran Stamatović, istakao je da je Narodno pozorište Užice, želelo da izađe iz rutine i da u plesnoj predstavi, u igri i inspiracijama „ovih divnih ljudi“ nađe neki novi izlaz. On je ovom prilikom čestitao jubilej Textil-u koji od svog osnivanja sarađuje sa užičkim pozorištem i tako daje svoj veliki doprinos razvoju pozorišne umetnosti.

Ostavite odgovor